Poznajemy Kazimierz Dolny i Sandomierz.
Dodane przez aszwedzik dnia 24.05.2018 19:47
W dniach 22-23.05.2018 r. uczniowie klas VII A, II A i II C pod opieką wychowawców p. Marzenny Musiał, p. Wioletty Kuliś, p. Marioli Terki i p. Agnieszki Głogosz udali się do Kazimierza Dolnego nad Wisłą. W tym przepięknym miasteczku spędziliśmy cały dzień.

Zwiedziliśmy najważniejsze zakątki miasta, czyli Rynek Główny, Mały Rynek, weszliśmy na Zamek i Basztę z XIII wieku, z której podziwialiśmy panoramę miasta.
Kazimierz Dolny to niezwykle malownicza miejscowość, bardzo stara, polska osada nad Wisłą. Większość budowli charakteryzuje czerwona dachówka, bielone od zewnątrz ściany i kamienne podmurówki. Domy utrzymane są w godnym podziwu porządku, dzięki czemu miasteczko ma specyficzny charakter, urok i wdzięk.
W Kazimierzu zwiedziliśmy również kościół farny św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, który posiada jedne z najstarszych zachowanych organów w oprawie modrzewiowej.
Jednym z ostatnich etapów pierwszego dnia naszej wycieczki był rejs statkiem po Wiśle, podczas którego podziwialiśmy krajobraz Kazimierza Dolnego i Janowca natomiast ostatnim punktem był przejazd meleksami do Wąwozu Korzeniowego.

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy w skąpanym słońcem Sandomierzu. Tutaj z przewodnikiem zwiedziliśmy Dziedziniec Zamkowy, Katedrę, lessowy Wąwóz Królowej Jadwigi, Bramę Opatowską i oczywiście zrobiliśmy pół kilometrowy spacer podziemnymi lochami. Co niektórych uczniów można by było zamknąć na zawsze w tych lochach...

Wszystko, co dobre, szybko się kończy, więc po tych atrakcjach, niestety, nastał czas powrotu.